Καινοτομώ στο Σχολείο του 21ου αιώνα

ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ (INNOVER A L’ECOLE DU XXI SIECLE), εισήγηση του Olivier Francomme, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Picardie Jules Verne – Amiens, France


Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε η Παιδαγωγική Freinet από τον Olivier Francomme στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας στη Λάρισα το Σάββατο 14-10-2017 στα πλαίσια του 3ου Διεθνούς Συνέδριου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας που διοργανώθηκε από την Ε.Ε.Π.Ε.Κ.
Ο καθηγητής Olivier Francomme του Πανεπιστήμιου Picardie Jules Verne – Amiens, France στην εισήγησή του με θέμα: ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ (INNOVER A L’ECOLE DU XXI SIECLE) τόνισε ότι «απαιτούνται θυσίες, κόποι και αναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου ανάμεσα στην κοινωνία και το σχολείο…. Σχολείο και κοινωνία είναι αλληλένδετα, γεγονός που αποδεικνύεται από τους μαθητές/τριες που προσαρμόζονται στις ανάγκες τις κοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κινητό το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στη σχολική πραγματικότητα.

Η καινοτομία είναι η απάντηση στην ανάγκη εκμοντερνισμού της εκπαίδευσης μέσα από την Παιδαγωγική Freinet
Η καινοτομία ζητά την αλλαγή των θεωρήσεων (ρήξη επιστημονολογική).
Η καινοτομία εγγράφεται σε έναν χρόνο (διαδικασία).
Η καινοτομία είναι μια ουτοπική μορφή (σύμφωνα με τον Paul Ricoeur: είναι μια απελευθερωτική μορφή).
Η καινοτομία φέρει μια ηθική (η οποία άλλη φορά φέρει αξίες, αλλά και υποθετικές επιταγές) Ricoeur Paul , (1986).
Ο εκπαιδευτικός, συνεχίζει ο Olivier Francomme «πρέπει να είναι ευέλικτος και να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, να εργάζεται κριτικά μαζί με τους μαθητές ώστε να αλλάξουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα που τους περιβάλλει προς το καλύτερο».
Ο καθηγητής Olivier Francomme ως κύριος εκφραστής της Παιδαγωγικής Freinet σήμερα στη Γαλλία, τονίζει για να έχουμε ένα σχολείο με υποστηρικτικούς θεσμούς πολιτειότητας, υγείας και πολιτισμού, ένα σχολείο χωρίς κάγκελα, ανοιχτό και δημόσιο με όρους ισότητας και ελευθερίας θα πρέπει να ενισχυθεί το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινότητα τονίζοντας πολλές φορές στην εισήγησή του:
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γίνουν ασκούμενοι εξερευνητές!

Η μετάφραση της εισήγησης του Olivier Francomme έγινε από το Προεδρείο: Θεοδώρα Νίκου σχολική σύμβουλο γαλλικής Θεσσαλίας, Χρύσα Βουλγαράκη διευθύντρια γαλλικού ινστιτούτου Λάρισας, Χαρίκλεια Μαρασλή εκπαιδευτικό ΠΕ05.

Νατάσα Μάγκου
γυμνάστρια
Δημ .Σχ. Άρδασσας
Δημ .Σχ. Ασβεστόπετρας

Pin It

Αφήστε μια απάντηση