Πώς να περιορίσετε τη ζάχαρη στη διατροφή σας;

zaxari-9Πώς να περιορίσετε τη ζάχαρη στη διατροφή σας;

Γνωρίζατε ότι σήμερα καταναλώνουμε περίπου 60 κιλά ζάχαρη το χρόνο, όταν κανονικά η πρόσληψη δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τις 6 με 9 κουταλίτσες την ημέρα; Φυσικά δεν μιλάμε μόνο για τη ζάχαρη που περιέχεται στα γλυκά και στα αναψυκτικά ή αυτή που προσθέτουμε στον καφέ μας, αλλά και για την κρυφή ζάχαρη, αυτή δηλαδή που περιέχεται σε αρκετά τυποποιημένα τρόφιμα, πολλά μάλιστα, υπεράνω πάσης υποψίας! Πάρτε για παράδειγμα την κετσαπ, στη μια κουταλιά της σούπας το 1/3 είναι ζάχαρη!

Η ζάχαρη λοιπόν βρίσκεται παντού. Εάν δε, λάβουμε υπόψιν ότι είμαστε «προγραμματισμένοι» να αντλούμε ευχαρίστηση από τη γλυκιά γεύση, τελικά πόσο εύκολο είναι να βγάλουμε τη ζάχαρη από τη διατροφή μας; Αυτά και άλλα πολλά, συζητήσαμε με την Φωτεινή Γεωργίου, στην εκπομπή «Υγεία πάνω από όλα» στον αντ1, το Σάββατο 29 Απριλίου.

Πώς να περιορίσω τη ζάχαρη που καταναλώνω;
Υπάρχει σχέδιο απεξάρτησης από τη ζάχαρη και εάν το οργανώσουμε σωστά σε μερικές εβδομάδες μπορούμε αποτελεσματικά να της πούμε αντίο. Το πιο σημαντικό για αρχή είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι η κατάχρηση σε ζάχαρη κρύβει πολλούς κινδύνους για την υγεία μας. Σε δεύτερη φάση και στα πλαίσια μιας στοχευμένης προσπάθειας μείωσης της ζάχαρης, εντοπίζουμε τη φανερή όσο και την κρυμμένη ζάχαρη και προσπαθούμε να την αποφύγουμε. Για να διαχειριστούμε καλύτερα την ανάγκη μας για ζάχαρη, θα ήταν καλό να προτιμήσουμε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, μέτριες σε λίπος. Σαλάτα με κρέας και ψωμί ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, τυρί χαμηλό σε λιπαρά, φρούτα όπως για παράδειγμα το αβοκάντο, θα μας βοηθήσουν να ρυθμίσουμε πιο αποτελεσματικά το σάκχαρό μας και να αποφύγουμε αντιδραστικές υπογλυκαιμίες. Τελικά τι θα καταφέρουμε; Σίγουρα να είμαστε πιο υγιείς και φυσικά… να αντλούμε την ίδια ευχαρίστηση τρώγοντας λιγότερο γλυκιές γεύσεις!
πηγή mednutrition.gr

Pin It

Αφήστε μια απάντηση