Αναβάθμιση σχολικών αυλών στον Δήμο Αμυνταίου

Ημ/νία Ανάρτησης: 14 Νοεμβρίου, 2025

Αναβάθμιση σχολικών αυλών στον Δήμο Αμυνταίου

Ο Δήμος Αμυνταίου δίνοντας έμφαση στην καθημερινότητα των κατοίκων του και ειδικά των μαθητών προχωρά στην αναβάθμιση  και ανασχεδιασμό, πιλοτικά, τριών (3) σχολικών αυλών, του 1ου Νηπιαγωγείου Αμυνταίου, του Δημοτικού Αετού και του Γυμνάσιου Φιλώτα.Dimos Amyntaiou Anavathmisi Sxolikon Aylon (3)

Ο Δήμος Αμυνταίου υλοποιεί ένα σύνολο ολοκληρωμένων και στοχευμένων βιοκλιματικών παρεμβάσεων, με σύγχρονες λύσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για ποιοτικές, ανθεκτικές και συμπεριληπτικές σχολικές υποδομές που παραμένουν ανοιχτές στη γειτονιά και αξιοποιούνται από την τοπική κοινωνία.

Βασική προτεραιότητα αποτελεί η συνεχής μέριμνα για την επισκευή και τη συντήρηση των σχολικών αύλειων χώρων, προκειμένου να επιτυγχάνεται υψηλή ποιότητα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου και αισθητική βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών.

Ο σχεδιασμός των σχολικών αυλών βασίζεται στα αποτελέσματα της καινοτόμου πρακτικής διαβούλευσης, αυτής των εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού αλλά και της Ανοιχτής Διαβούλευσης, που διεξήχθησαν στις 22-23 Σεπτεμβρίου 2025, με τους εμπλεκόμενους στη σχολική κοινότητα φορείς, με μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, όπου καταγράφηκαν οι ανάγκες, ιεραρχήθηκαν οι προτεραιότητες και διαμορφώθηκαν οι προτάσεις, οι οποίες είναι ευθυγραμμισμένες με τις πραγματικές χρήσεις και προσδοκίες των ανθρώπων που ζουν τον χώρο καθημερινά.

Τα εργαστήρια συμμετοχικού σχεδιασμού αποτελούν μια δημοκρατική λογική συμμετοχής των πολιτών στον σχεδιασμό του δημόσιου χώρου και τη λήψη αποφάσεων που αφορούν στη ζωή και την καθημερινότητά τους. Πρόκειται για μια μέθοδο που στοχεύει στην πραγματική συμβολή του χρήστη στη διαμόρφωση του χώρου που προορίζεται για αυτόν, με πολλαπλά οφέλη για τα μέλη της σχολικής κοινότητας και την ευρύτερη γειτονιά.

Στα συμμετοχικά εργαστήρια  και την Ανοιχτή Διαβούλευση που πραγματοποιήθηκαν, οι μαθητές/τριες επαναπροσέγγισαν τον δημόσιο χώρο με γνώμονα την καθημερινή λειτουργία του, και πρότειναν σχεδιαστικές προτάσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς με τη σειρά τους συμμετείχαν ενεργά στον σχεδιασμό ενός ζωντανού δημόσιου χώρου που απευθύνεται όχι μόνο στην σχολική κοινότητα, αλλά και σε όλη τη γειτονιά.

Dimos Amyntaiou Anavathmisi Sxolikon Aylon (1)

Τα εργαστήρια συμμετοχικού σχεδιασμού με τους μαθητές/τριες ακολούθησαν τα εξής μεθοδολογικά βήματα:

  • Στάδιο επικοινωνίας, συντονισμού, συλλογής δεδομένων και παρουσίαση καλών πρακτικών από τον διεθνή χώρο
  • Ανάλυση του χώρου
  • Συγκρότηση ιδεών/προτάσεων
  • Διαμόρφωση τελικής πρότασης

 

Η βασική ιδέα του σχεδιασμού των σχολικών αυλών του 1ου Νηπιαγωγείου Αμυνταίου, του Δημοτικού Αετού και του Γυμνάσιου Φιλώτα στοχεύει στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων της υφιστάμενης κατάστασης, στην ενσωμάτωση στοιχείων περιβαλλοντικού και βιοκλιματικού σχεδιασμού και στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των αύλειων χώρων για τη δημιουργία ενός φιλικού, συμπεριληπτικού και κατάλληλου περιβάλλοντος για τη σχολική κοινότητα.

Το αποτέλεσμα θα οδηγήσει στη διαμόρφωση βιώσιμων και λειτουργικών σχολικών αυλών που θα υπηρετούν τις εξής κατευθύνσεις:

  • Τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας στο σχολείο από όλες τις κατηγορίες μαθητών/ τριών.
  • Την εξασφάλιση άνεσης και οικειοποίησης του χώρου με διαμόρφωση καθιστικών, δημιουργία ευνοϊκών θερμοκρασιακών συνθηκών μέσω ποικίλων μεθόδων σκιασμού, εμπλουτισμού των φυτεύσεων και της ορθής επιλογής των υλικών επίστρωσης σε διαφορετικά σημεία της αυλής.
  • Τη χρήση της αυλής κατά τις απογευματινές ώρες από τη γειτονιά, έτσι ώστε να ενισχυθεί η λειτουργία της αυλής ως πόλος έλξης για τη γειτονιά.

Τη χρήση ανθεκτικών, φιλικών υλικών με χαμηλό κόστος συντήρησης και υψηλής αντοχής.Dimos Amyntaiou Anavathmisi Sxolikon Aylon (2)

TAGGED: Αμύνταιο, Δήμος Αμυνταίου, Εκπαίδευση,