Ερώτηση Γ. Αντωνιάδη Σοβαρά προβλήματα στο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής  Γ. Αντωνιάδης με θέμα τα  σοβαρά προβλήματα στο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα: Σοβαρά προβλήματα στο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών

Κύριε Υπουργέ,
Είναι γεγονός πως γίνεται μια τεράστια προσπάθεια από το υπουργείο σας ώστε να θεραπευτούν παθογένειες του παρελθόντος και να εξαλειφθεί το τέρας της γραφειοκρατίας του Ελληνικού Δημοσίου. Πλέον, πολλά πιστοποιητικά εκδίδονται ηλεκτρονικά με αποτέλεσμα οι πολίτες να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο που σπαταλούσαν στις ουρές και οι υπάλληλοι να αποδεσμευτούν από αυτές τις εργασίες και να απασχοληθούν σε πόστα όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη.

Όμως, το σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικών, παρουσιάζει αρκετά και σοβαρά προβλήματα που το κάνουν μη φιλικό και αποτελεσματικό για το χρήστη.
Ειδικότερα:

• Υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στην έκδοση κάποιων πιστοποιητικών (για παράδειγμα, παρελήφθη πιστοποιητικό περί μη παύσης πληρωμών εταιρείας μετά από 25 μέρες). Το συγκεκριμένο πρόβλημα εντοπίζεται στα πιστοποιητικά του Πρωτοδικείου Αθηνών, ενώ αντιθέτως, η κατάσταση είναι ικανοποιητική στα πιστοποιητικά που εκδίδονται από τα κατά τόπους Ειρηνοδικεία.

• Σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις απαιτείται η επισύναψη σχετικών εγγράφων, η οποία όμως μερικές φορές δυσχεραίνει τη διαδικασία αντί να τη διευκολύνει. Δεν αναφέρομαι βεβαίως στην περίπτωση πχ μιας ληξιαρχικής πράξης θανάτου για την έκδοση πιστοποιητικού περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης, αλλά σε περιπτώσεις όπου πραγματικά κάποια έγγραφα δεν προσφέρουν τίποτα στη διαδικασία (πχ έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η αναγκαιότητα έκδοσης πιστοποιητικού περί μη παύσης πληρωμών εταιρείας).

• Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το ζήτημα την ανυπαρξίας δυνατότητας προσθήκης συμπληρωματικών εγγράφων, σε περίπτωση τέτοιου αιτήματος από το αρμόδιο τμήμα. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να γίνει νέα αίτηση, αντί να μπορεί να συμπληρωθεί η προηγούμενη, καθώς δεν υπάρχει σχετικό πεδίο στο σύστημα.

• Επειδή δεν είναι όλες οι περιπτώσεις απλές, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει η δυνατότητα online επικοινωνίας για διάφορα ζητήματα που δημιουργούνται. Ειδικότερα, σε κάποιες περιπτώσεις, η έκδοση του πιστοποιητικού είναι πραγματικά επείγουσα και διακυβεύονται σημαντικά ζητήματα από τον χρόνο έκδοσής του (για παράδειγμα, η συμμετοχή σε μια διαγωνιστική διαδικασία ή η κατάθεση φακέλου για έκδοση δανείου).

Δυστυχώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης του αρμοδίου τμήματος γι’ αυτή την επείγουσα περίπτωση, ούτε η επικοινωνία με κάποιον προϊστάμενο (όπως γινόταν παλιά) για την επίσπευση της αίτησης λόγω του επείγοντος χαρακτήρα.

• Ακόμα ένα σημαντικό και ιδιαίτερα συχνό πρόβλημα, τα οποίο προκρίνει την με κάποιο τρόπο επικοινωνία των αιτούντων με το τμήμα έκδοσης των πιστοποιητικών είναι η περίπτωση του λάθους. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να ανεβαίνει στο σύστημα λάθος πιστοποιητικό.

Ενδεικτικά αναφέρω περίπτωση από το τμήμα αποποιήσεων του Πρωτοδικείου Αθηνών, η γραμματεία του οποίου, όχι μόνο κοινοποίησε στον αιτούντα προσωπικά δεδομένα τρίτου, αλλά δεν απαντούσε στα τηλέφωνα ώστε να μπορέσει ο αιτών να ενημερώσει για το πρόβλημα και τελικά αναγκάστηκε να επισκεφτεί την αρμόδια υπάλληλο δύο φορές διότι ενώ του έλεγε ότι έδινε εντολή να αναρτηθεί το σωστό πιστοποιητικό, αυτό δεν μπορούσε να γίνει στην πράξη και έπρεπε ο πολίτης να κάνει εκ νέου αίτηση.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Σε ποιές ενέργειες σκοπεύετε να προχωρήσετε για τη διόρθωσή των προβλημάτων που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης πιστοποιητικών;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Αντωνιάδης

Pin It

Αφήστε μια απάντηση