Ad image

Γ. Αντωνιάδης στη Βουλή: Ο ΣΥΡΙΖΑ το μόνο που θέλει είναι η με οποιονδήποτε τρόπο παραίτηση του Κ. Μητσοτάκη. Χωρίς προτάσεις, χωρίς πρόγραμμα, αλλά με ψέματα και πυροτεχνήματα

Η ομιλία στου βουλευτή Φλώρινας-ΝΔ κ. Γιάννη Αντωνιάδη κατά τη συζήτηση στη Βουλή (8/12/2022) της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπ. δικαιοσύνης με τίτλο: «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών».

Πριν μπω και εγώ στα ενδότερα του νομοσχεδίου, είμαι υποχρεωμένος να κάνω μερικές επισημάνσεις ως προς την πολιτική διάσταση του θέματος αυτού. Όλες αυτές τις τελευταίες εβδομάδες τα πάνελ των τηλεοράσεων, αλλά και όλοι οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν μιλήσει έως τώρα, και φαντάζομαι και οι υπόλοιποι, προσπαθούν ένα σοβαρότατο θέμα να το εργαλειοποιήσουν.

Ένα θέμα που άπτεται των προσωπικών δεδομένων, των ατομικών δικαιωμάτων και εν τέλει ένα θέμα δημοκρατίας, κατόρθωσαν να το υποβαθμίσουν και εν τέλει να το κάψουν.

Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Ξεκίνησαν με τους νεκρούς του κορωνοϊού, εργαλειοποίηση! Με τους ανεμβολίαστους, εργαλειοποίηση! Με το σκάνδαλο NOVARTIS, εργαλειοποίηση! Με τις χιονοπτώσεις, με τους σεισμούς, με τα πάντα, πυροτεχνήματα και εργαλειοποίηση! Δεν κρύβουν τη λαχτάρα για την επάνοδο στην εξουσία και προσπαθούν με τα θέματα αυτά και με τις εργαλειοποιήσεις τέτοιων θεμάτων να επανέλθουν. Χωρίς θέσεις, χωρίς προτάσεις, χωρίς πρόγραμμα, ο λαός δεν ξεγελιέται. Και όσο πιο νωρίς το καταλάβουν, τόσο καλύτερο για αυτούς.

Επίσης, οφείλω να απαντήσω σε ένα θέμα. Εδώ και μια ώρα ακούμε συνεχώς από τους συναδέλφους «ο κ. Μητσοτάκης απέδρασε». Κύριοι συνάδελφοι, με προπαγάνδες και με ψέματα δεν χτίζονται σπίτια και οικοδομές και ουρανοξύστες. Ο Κανονισμός είναι δεδομένος. Πάντα τριτολογεί ο Πρωθυπουργός -και ο κ. Τσίπρας ως πρωθυπουργός τριτολογούσε και μετά αποχωρούσε- και μετά αποχωρεί. Περιμένατε να σας κουνήσει και το μαντήλι; Μίλησε τρεις φορές και σηκώθηκε και έφυγε. Αφήστε λοιπόν όλες αυτές τις προπαγάνδας και τα ψέματα.

Αυτό όμως που βγαίνει ως πολιτικό συμπέρασμα από όλη αυτή τη συμπεριφορά, είναι ότι ζήσαμε τεσσεράμισι χρόνια μια πραγματική δικτατορία του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στη Βουλή, και σήμερα βλέπουμε ότι και ως μειοψηφία να προσπαθεί να επιβάλει τις δικές του θέσεις. Υπάρχει ο Κανονισμός στη Βουλή.

Δεν τον σέβονται. Δεν σέβονται τίποτα. Και προσπαθούν και ως μειοψηφία να επιβάλουν τις θέσεις τους, και μάλιστα με την καραμέλα «απέδρασε» και «έφυγε» και «ξέφυγε» και όλα αυτά τα παραμύθια. Δεν θέλω να συνεχίσω. Όλα αυτά που γίνονται πάντως δεν τιμούν το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και δικαίως είναι εκεί που είναι και μάλλον θα είναι για πολλά χρόνια.

Έρχομαι στο συγκεκριμένο θέμα. Συζητούμε το σχέδιο νόμου με τίτλο   «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών». Με την παράγραφο 1 του άρθρου 19 του Συντάγματος κατοχυρώνεται το απόρρητο των επικοινωνιών, με όποιο τρόπο και αν αυτές πραγματοποιούνται, ενώ είναι απόλυτα απαραβίαστο. Με τον εκτελεστικό νόμο του Συντάγματος 2225 του ’94 ορίζονται επίσης οι εγγυήσεις υπό τις οποίες η δικαστική αρχή δεν δεσμεύεται από το απόρρητο για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων.

Στη σύγχρονη εποχή είναι δεδομένο ότι οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις ευνοούν την άμεση απρόσκοπτη και ελεύθερη επικοινωνία και καθιστούν εύκολη την παραβίαση της εμπιστευτικότητας της επικοινωνίας. Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου για τη διασφάλιση της προστασίας του απορρήτου των επικοινωνιών που επί της ουσίας παραμένει το ίδιο από το ’94.

Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στη διαδικασία άρσης απορρήτου είναι ελλιπές, κατακερματισμένο και παρίσταται επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό και εξαντλητική ρύθμιση, σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας και το άρθρο 19 του Συντάγματος. Για παράδειγμα, η εμπορία, κατοχή και χρήση απαγορευμένων λογισμικών παρακολούθησης δεν αντιμετωπίζεται κατά τρόπο ολοκληρωμένο με τον ισχύοντα ποινικό κώδικα ή με ειδικούς ποινικούς νόμους.

Με αυτά τα δεδομένα και με τις εξελίξεις να τρέχουν, η πολιτεία δεν μπορεί να μένει πλέον αδρανής. Οφείλει να θωρακίζεται συνεχώς θεσμικά, να παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις και να επιδιώκει τις απαιτούμενες συνεργασίες, ώστε από τη μια να μπορεί να εγγυάται την εσωτερική και εξωτερική της ασφάλεια και από την άλλη να ισορροπεί αρμονικά με το κράτος δικαίου και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Από τη μια, θα πρέπει ο πολίτης να αισθάνεται πάντοτε και παντού ότι η ιδιωτικότητά του είναι κατοχυρωμένη, ότι τα δικαιώματά του είναι εξασφαλισμένα, ότι η ζωή του δεν αποτελεί αντικείμενο παρακολούθησης από τον οποιονδήποτε που μπορεί να το κάνει απλά και μόνο διότι διαθέτει τα ανάλογα τεχνικά μέσα. Από την άλλη, στις παρούσες συνθήκες διεθνούς ρευστότητας και αυξανόμενων προκλήσεων με σοβαρούς κινδύνους να ελλοχεύουν για τη δημοκρατία μας, την εθνική μας ασφάλεια και την ασφάλεια των πολιτών, η πολιτεία οφείλει να έχει τα ενδεδειγμένα εργαλεία για να τους αποκρούσει. Για αυτούς τους λόγους η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παίρνει τη νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε, ξεπερνώντας την αδράνεια του παρελθόντος και ένα παρωχημένο θεσμικό πλαίσιο που, όπως είπα νωρίτερα, ισχύει από το ’94, επιχειρεί να καλύψει τα νέα δεδομένα και να απαντήσει στα νέα διλήμματα που έχουν ανακύψει.

Πρόκειται για μια τολμηρή νομοθετική πρωτοβουλία, την πρώτη που εκδηλώνεται στην Ευρώπη σε τέτοιο εύρος και είναι βέβαιο πως θα αποτελέσει τον οδηγό και για άλλα κράτη-μέλη.

Η Κυβέρνηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν αυτοσχεδιάζει ούτε ψαρεύει σε θολά νερά. Για τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου έλαβε υπόψη της τις αντίστοιχες ρυθμίσεις που ισχύουν στις υπηρεσίες πληροφοριών όπως Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Ισπανία, Γαλλία, κ.λπ..

Οι βασικοί στόχοι: ο θωρακισμός και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας άρσης απορρήτου, η βελτιστοποίηση της δράσης της ΕΥΠ, η προστασία του απορρήτου, η οργανική και λειτουργική αναβάθμιση επιπέδου κυβερνοασφάλειας και άλλες. Αυστηροποιείται πλέον το πλαίσιο άρσης απορρήτου και για πρώτη φορά ο όρος «εθνική ασφάλεια» εξειδικεύεται. Ως λόγοι εθνικής ασφάλειας ορίζονται πλέον οι λόγοι που σχετίζονται με την προστασία των βασικών λειτουργιών, η χρήση λογισμικών και των συσκευών παρακολούθησης από ιδιώτες αναβαθμίζεται σε κακούργημα και τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα ετών, ενώ μέχρι σήμερα εθεωρείτο απλό πλημμέλημα.

Ολοκληρώνω, λέγοντας πως με το παρόν σχέδιο νόμου η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει ένα σημαντικό βήμα που από τη μια θωρακίζει τη χώρα και το πολίτευμα, ενώ παράλληλα προστατεύει και την ιδιωτικότητα των πολιτών και διασφαλίζει πως κανείς δεν θα πέσει θύμα παρακολούθησης από παράνομα λογισμικά, χωρίς να υποστεί τις αυστηρές συνέπειες του νόμου.

Ευχαριστώ.

Κοινοποίηση Άρθρου
adbanner