Π. Πέρκα: Όποια βοήθεια δοθεί στη Fraport, να δοθεί υπό τον όρο ότι σε μελλοντική μεγάλη κερδοφορία, τα χρήματα θα επιστραφούν

Π. Πέρκα: «Όποια βοήθεια δοθεί τώρα στη Fraport, να δοθεί υπό τον όρο ότι σε μελλοντική μεγάλη κερδοφορία, τα χρήματα θα επιστραφούν εξ’ ολοκλήρου».

Βασικά σημεία από την ομιλία της Βουλευτή Φλώρινας και Αν. Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Π. Πέρκα στην Ολομέλεια της Βουλής στο Σ/Ν για την οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 για το έτος 2020.

 

«Παρακολουθούμε εδώ και πάνω από ένα χρόνο μια προσπάθεια – έχουμε κάνει σειρά κοινοβουλευτικών ερωτήσεων, επίκαιρων και δεν έχουμε πάρει ποτέ απάντηση – με το εξής θέμα. Και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) και η Fraport αιτήθηκαν ενίσχυση από το Δημόσιο λόγω της πανδημίας. Το μεν ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ ζήτησε λόγω Ανωτέρας Βίας, το περιγράφει άλλωστε και η σύμβασή του, η δε Fraport για Δυσμενές Συμβάν.

Σε κάθε περίπτωση, για να δοθεί οποιαδήποτε αποζημίωση θα έπρεπε νομικά να χαρακτηριστεί η πανδημία. Τι είναι, Ανωτέρα Βία; Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου; Δυσμενές Συμβάν; Αυτό δεν έγινε και αντ’ αυτού δόθηκε με την προσφιλή μέθοδο της ΠΝΠ μια παράταση σε ό,τι αφορά την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών για ένα εξάμηνο.

Φτάσαμε λοιπόν σήμερα και στην αποζημίωση των 178 εκ. ευρώ και βεβαίως ακούμε ότι όλα αυτά είναι απόρροια των προνοιών της σύμβασης. Επικαλείστε λοιπόν το άρθρο 3.1. περί Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου και προσπερνάτε τα άλλα δύο άρθρα που είναι πιο εξειδικευμένα, δηλαδή το Δυσμενές Συμβάν και την Ανωτέρα Βία.

Τώρα το ζήτημα είναι κατά πόσον αυτό αποτελεί Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου. Στο άρθρο 30.4.1 της Σύμβασης Παραχώρησης αναφέρεται ότι αν τα έσοδα του Παραχωρησιούχου μειωθούν λόγω ανεπαρκών επιδόσεων, οι οποίες οφείλονται αποκλειστικά λόγω Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου, τότε το Δημόσιο αποζημιώνει τον Παραχωρησιούχο. Ακόμα κι αν αναγνωρίσουμε ευθύνη του Δημοσίου, αυτή δεν είναι αποκλειστική, διότι η πτώση της αεροπορικής κίνησης οφείλεται κατά βάση σε περιορισμούς που έθεσαν οι άλλες χώρες της Ευρώπης και διεθνώς και όχι μόνο σε ιδίους, δικούς μας περιορισμούς. Άρα πώς απορρέουν αυτά από τη σύμβαση;

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που εμείς λέμε, τουλάχιστον με τις Συμβάσεις Παραχώρησης είναι ότι ο επιχειρηματίας αναλαμβάνει ένα ρίσκο που δεν το αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτή την ανάληψη ρίσκου όμως δεν την έχουμε δει πουθενά.

Σε ότι αφορά την κρατική ενίσχυση του ΔΑΑ, τουλάχιστον εκεί τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Οικονομική ενίσχυση κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, απλά κι ωραία, χωρίς να ψάχνουμε να ‘ταιριάξουμε’ κάποιο άρθρο της Σύμβασης, τελειώσαμε.

Καμιά κουβέντα όμως και καμιά μέριμνα κι αυτό πρέπει να ειπωθεί, για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας που είναι και τα πιο ευάλωτα, τίποτα.

Το έχουμε πει επανειλημμένα ότι το Ελληνικό κράτος οφείλει να στηρίξει τις αεροπορικές μεταφορές εν γένει. Θα πρέπει όμως να υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κι όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν σίγουρα σε αθέμιτο ανταγωνισμό, κατά παράβαση του εθνικού και ενωσιακού δικαίου. Μιλάμε και για ανταλλάγματα, μιλάμε και για εγγυήσεις για το κράτος, όπως γίνεται σε πλήθος ευρωπαϊκών χωρών και διεθνώς.

Τελειώνοντας, θα σας κάνω και μια πρόταση, έκανε ο κ. Πολάκης μια, εγώ θα την κάνω λίγο πιο ‘large’. Όποια βοήθεια δοθεί τώρα, να δοθεί υπό τον όρο ότι σε μελλοντική μεγάλη κερδοφορία, τα χρήματα θα επιστραφούν εξ’ ολοκλήρου. Είναι δίκαιο και είναι απλό.

Ευχαριστώ πολύ».

Pin It

Αφήστε μια απάντηση