Π. Πέρκα: Το σχέδιο νόμου Κεραμέως – μνημείο αναχρονιστικότητας στην εκπαίδευση, να μείνει στα χαρτιά

Π. Πέρκα: Το σχέδιο νόμου Κεραμέως – μνημείο αναχρονιστικότητας στην εκπαίδευση, να μείνει στα χαρτιά.

Δήλωση της Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας για την ψήφιση του Σ/Ν ‘Για την αναβάθμιση της Παιδείας και άλλες διατάξεις’

Αύριο Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020, ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων το νομοσχέδιο για την παιδεία, που ήρθε εν μέσω πανδημίας δίχως ουσιαστική διαβούλευση και διάλογο και βρήκε την κοινωνία, τα πολιτικά κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς σε καραντίνα. Δίχως λοιπόν να λάβει υπόψη καμία από τις χιλιάδες αρνητικές παρατηρήσεις όλο αυτό το διάστημα, φαίνεται πως δεν πετυχαίνει την παραμικρή συναίνεση και θα γίνει Νόμος του Κράτους μόνο με τις ψήφους της συμπολίτευσης.

Ενδεικτικά, οι αλλαγές που φέρνει αυτό το Σ/Ν, χτυπούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης της χώρας μας. Από την διαθεματικότητα και την ολιστική προσέγγιση της γνώσης, εισάγει ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα «σχολειοποιώντας» το Νηπιαγωγείο – αφού έχει διασπάσει τον ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Έπειτα, προβλέπει αύξηση των μαθητών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από 22 που είχε καθιερώσει ο ΣΥΡΙΖΑ σε 25, πράγμα που μειώνει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς αλλά και ουδόλως παραπέμπει σε ‘αριστεία’.

Στη συνέχεια, προχωρά στην ουσιαστική απορρύθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, επαναφέρει τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτηρισμό διαγωγής των μαθητών και την Τράπεζα Θεμάτων η οποία όταν εφαρμόστηκε, εκτόξευσε τη σχολική αποτυχία από το 4% στο 23%.

Στο δικό μας σχέδιο, που είχε ως πρώτη προτεραιότητα την ενίσχυση της νέας γενιάς μέσω της εξάλειψης των ανισοτήτων, στηρίχθηκε η συνεργατικότητα, η διαθεματικότητα, η συμπερίληψη και το δημοκρατικό σχολείο για όλους.

Ένα σχολείο και ένα Πανεπιστήμιο που εξάγει γνώση, προάγει την έρευνα και δημιουργεί υπεύθυνους πολίτες. Έτσι, δώσαμε μάχες για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την ενίσχυση του χάρτη της τριτοβάθμιας μέσω της συνένωσης του μεγάλου πλέον Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Θεσμοθετήσαμε εκπαιδευτικούς θεσμούς όπως τα Διετή Προγράμματα των ΕΠΑΛ, που θα εκμεταλλεύονταν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Για όλα αυτά θα συνεχίσουμε να παλεύουμε και να διεκδικούμε.

Το Σ/Ν Κεραμέως θα απαξιωθεί από την ίδια την κοινωνία. Το Σ/Ν Κεραμέως θα μείνει στα χαρτιά.

Pin It

Αφήστε μια απάντηση